سفر؛ گردشگری و ایرانشناسی ؛ Tourism & Traveling

بسیار سفر باید...... Travel , Fun , Experience

سفر؛ گردشگری و ایرانشناسی ؛ Tourism & Traveling

بسیار سفر باید...... Travel , Fun , Experience

بازار عودلاجان نقطه ای کلیدی برای فروش صنایع دستی بهمن نامور مطلق

معاون صنایع دستی با اشاره به وضعیت صنایع دستی در سده های اخیر گفت: در دو سده اخیر صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران با از دست دادن بازارها و فضاهای اختصاصی به نوعی امکان بودن را از دست داد؛ اما با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه این بخش در حال توسعه دوباره است.

نامور مطلق با طرح مفهوم بازارگیری خاطرنشان کرد: مفهوم بازارگیری از ابداعات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی است که در اولویت کار قرار گرفته و بر اساس آن در تلاش هستیم تا بازارهایی را که از دست داده ایم، بازپس بگیریم و بر همین اساس بازارچه های متعددی در سطح کشور کلنگ زنی شده است.

در این نشست که به همت دفتر صادرات صنایع دستی برگزار شد، خانم توسلی، مدیر پروژه مطالعاتی احیای بازار عودلاجان، گفت: احیای عودلاجان پس از سه سال تلاش مستمر و عبور از پستی و بلندی های بسیار به مراحل پایانی خود رسیده و امیدواریم با افتتاح و راه اندازی آن شاهد تحقق اولین سند توسعه شهرداری تهران باشیم.

در ادامه نمایندگان اصناف محلی، تعاونی های صنایع دستی و تشکل های غیر دولتی این حوزه و کارشناسان معاونت صنایع دستی و خانم پویا محمودیان، مدیر کل صادرات صنایع دستی، و فریدون میرزالو، مدیر کل حمایت از تولید صنایع دستی، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بازار سنتی عودلاجان تهران از قدیمی ترین مراکز تجاری پایتخت است که معماری آن در سال های اخیر با آسیب های جدی همراه بود و اخیراً در قالب پروژه مشترک معاونت صنایع دستی کشور شهرداری تهران و اصناف محلی مرمت شده و قرار است که نخستین بازار سنتی فروش صنایع دستی پایتخت در آن راه اندازی شود.
منبع خبر ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.